dijous, 4 de juliol del 2013

CLASSE DE DANSA: CESC GELABERT, UN ARTISTA QUE JO RECORDO



Espectacular i, a la vegada, senzilla la classe de Cesc Gelabert, un pioner de la dansa contemporània de l'estat espanyol. Jo el vaig descobrir l'any 1986 a La Fàbrica , una escola que Toni Gelabert; la ballarina, també pionera i germana de  Cesc Gelabert,  va inaugurar, l’any 1970. La Fàbrica, un espai de 700 m2  es va anar habilitant per donar servei als professionals i als inquiets, com jo, d’aquest camp. Els alumnes, en lloc de pagar quotes mensuals compràvem uns tiquets que ens permetien l’assistència a les classes que volíem. La Fàbrica oferia el que era imprescindible per als professionals del moviment: un gran espai i un bon terra on poder investigar, crear i presentar al públic unes coreografies de petit format, amb els alumnes i, sobretot, amb aquells que s'hi anaven quedant en el camp. A més de Cesc Gelabert, per La Fàbrica hi han passat, com alumnes i després com a professors, professionals com Montse Colomé, Toni Jodar, Lydia Azzopardi, Ramon Colomines, Àngels Margarit, Ramon Oller, Vicente Sáez, Sabine Dahrendorf i Alfonso Ordóñez, entre altres. Una llista de noms, alguns dels quals, en el transcurs del temps, donarien un segell de qualitat a la dansa contemporània a Catalunya.

Jo recordo que vaig assistir a classes on el professor era en Cesc Gelabert, a vegades la Lydia Azzopardi, i amb qui compartia amb altres alumnes com Ramon Oller, un crack també de la dansa contemporània no només com ballarí sinó també com a coreògraf (https://www.youtube.com/watch?v=hMN1jv0ULGM), L'ART DE LA DANSA.

Estimulada a la Fàbrica, vaig buscar un curs d'estiu i el vaig trobar a l'estudi del carrer Domènech . Aquesta vegada va ser, també una de les grans, amb la ballarina Àngels Margarit (com a ballarina http://www.youtube.com/watch?v=Zxl0Jjx5J7M o com a coreógrafa de l'actual Mudances http://www.youtube.com/watch?v=xH5f530r14Y ), aleshores del grup Heura, amb  qui vaig disfrutar d'aprendre dansa. Aquest estudi va resultar ser, anys més tard, el taller d'en Cesc Gelabert  i ara jo ho he sabut per aquest diari personal ballat en 10 moments o situacions d'aquest espai, a manera de comiat  (vegeu en aquest mateix bloc- entrada inferior- http://mpv-ccss.blogspot.com.es/2013/07/un-comiat-de-dansa-molt-creatiu-cesc.html). La vida és una roda i tot torna si no es queda pel camí. La dansa ha retornat al meu cor, la ment i el cos d'aquell temps perdut , els tres elements que defineixen la dansa, segons Cesc en aquesta classe: LA DANSA ÉS HABITAR EL COS AMB EL COR I LA MENT.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada